سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردمى را در مرگ یکى از آنان تعزیت گفت و فرمود : ] این کار نه با شما آغاز گردید ، و نه بر شما به پایان خواهد رسید . این رفیق شما به سفر مى‏رفت کنون او را در یکى از سفرهایش بشمارید ، اگر نزد شما بازگشت چه خوب و گرنه شما روى بدو مى‏آرید . [نهج البلاغه]
هــمــــگــامــــــــــان دهــنــــــــــو عــلامــــــــرودشــت
درباره



هــمــــگــامــــــــــان دهــنــــــــــو عــلامــــــــرودشــت


مدیر وبلاگ : عـبــاس عـلـــی پـــــور از قــم[134]
نویسندگان وبلاگ :
اصغـر صـدیقـی کارشناسی دانشگاه سعادت شهر
اصغـر صـدیقـی کارشناسی دانشگاه سعادت شهر[33]
شیخ روح الله هاشمی[8]
سید محمد حسین هاشمی (کهنویه) (@)[3]

احمد عباسی از قم[43]

پیوندها

مهمترین بیانات ایشان در خطبه های نماز جمعه ی امروز

      

همزمان با سالروز شهادت امامُ الرَّئوف، حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به امامت ولی امر مسلمین، اقامه شد.
شما می‌توانید اهم بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه را از این خبر مرور کنید:

خطبه اول:
» حوادث امروز شمال آفریقا برای ملت ایران معنی خاصی دارد. این همان چیزی است که همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شود.

» آخرین نمایش‌نامه دشمن برای استحاله انقلاب اسلامی، فتنه سال 88 بود.

» امروز در میان کشورهای دنیا هیچ کشوری وجود ندارد که بتواند ادعا کند که خواست او اندک تاثیری در اراده مسئولین کشور داشته باشد.

» این که می‌بینید ملتهای دنیا نسبت به ملت بزرگ ایران احساس احترام می‌کند بخش عمده‌ای از آن مربوط به استقلال سیاسی است.

» تا 22 بهمن ماه از واردات بنزین بی نیاز می شویم.

» یک انقلاب اگر بخواهد تاثیر گذار باشد و الگوی دیگران باشد باید خصوصیات مهم ثبات و ایستادگی را داشته باشد. انقلاب ما توانسته است الگوساز و الهام بخش باشد.

» قانون اساسی جمهوری اسلامی، یک حکومت امروزی و کاملا دینی را برای مسلمانان جهان نشان می‌دهد.

» حکومت ما اسلامی است، به این افتخار میکنیم و ثابت میکنیم راه نجات بشر همین است.

» حرکت به سمت عدالت اجتماعی متوقف نشده و از سالها و دوره های گذشته نیز بیشتر است. سفرهای مسئولین در جهت تحقیق این امر است.


خطبه دوم:
» اتفاقات کشورهای مصر و تونس، یک زلزله واقعی است.

» در تحلیلهای جهانی سعی میکنند عامل اصلی قیام مردم مصر نادیده گرفته شود. عامل اصلی این حرکت عظیم مردم مصر و تونس احساس تحقیری است که مردم از وضعیت سرانشان دارند.

» مصر اولین کشور اسلامی است که با فرهنگ غربی آشنا شد و اولین کشوری بود که در مقابل غرب ایستاد و رهبر کشورهای عرب شد.

» اگر ملت مصر به کمک و توفیق الهی، بتوانند قیام خود را پیش ببرند، شکست غیرقابل جبرانی برای آمریکا خواهد بود.

» آمریکا امروز در مواجهه با ملت مصر دستپاچه شده و به دروغ، دم از حمایت از ملت مصر می‌زنند.

» نوکری کسی مثل حسنی مبارک برای آمریکا، نتوانست مصر را حتی یکقدم به سمت شکوفایی پیش ببرد.

» اگر حسنی مبارک به صهیونیست‌ها کمک نمیکرد نمی توانستند غزه را محاصره کنند.

خطبه عربی:
» صحنه دنیای اسلام، امروز مقدمات حادثه ای عظیم و سرنوشت سازی را شاهد است. حادثه ای که می تواند عزت و شرف ملتهای عرب و اسلامی را به آنها برگرداند.

» امروز نفس در سینه دنیای غرب و دنیای اسلام هر یک به دلیلی حبس شده که ببینند مصر بزرگ، مصر نوابغ قرن اخیر،اکنون چه خواهد کرد و پرچم همت خود را تا کجا بلند خواهد داشت. اگر این پرچم معاذالله سقوط کند دوران تیره و تاری به دنبال خواهد داشت و اگر به قله برسد و نصب شود سر بر آسمان خواهد کشید.

» شکی نیست که قیام ملتها بسته به اقتضائات هر کشوری دارای مختصات منحصر به فرد است و نمیتوان چیزی را که در انقلاب اسلامی ایران واقع شد،عینا در دیگر کشور اسلامی انتظار داشت

---------------------------------------------
متن کامل خطبه ی اول و ترجمه ی خطبه ی عربی

صوت خطبه ی عربی آیت الله خامنه ای در نماز جمعه امروز (مقطع من خطبة صلاة الجمعة الیوم فی طهران بإمامة السید علی الخامنئی و هو یخاطب شعوب العربیة بالغة العربیة)

در همین رابطه:
العالم: رهبر معظم انقلاب: انعکاس صدای ملت ایران شنیده میشود
العالم: پاسخ مناسبت مات مصر به دیکتاتور مزدور این کشور
+ نوشته شده در جمعه 15 بهمن1389ساعت 18:55 توسط انقلابی | < type="text/java"> یک نظر

دو راه پیش روی اوباماست:

?. پیروی از کارتر:

او مبارک را مجبور میکند به اصلاحات تن دهد، انتخاباتی آزاد شکل دهد، تغییر انجام دهد. او نمیخواهد کار به جنگ داخلی در کشوری بکشد که مرزی حیاتی برای اسرائیل و صحرای سیناست. او نمیخواهد القاعده و س. ق. وارد مصر شوند. البرادعی گزینه ایست که برای گذار از بحران میتوان روی او دست گذاشت.

تهدید: ممکن است مبارک مانند محمدرضا به جای پیروی از فرامین کاخ سفید، چموشی کند و دست به اقدامات محیرالعقولی بزند. تا به حال دو بار چنین کرده: نطق تلویزیونی دو شب پیش مبنی بر عدم کناره گیری از قدرت و حمله نیروهای هوادارش به مردم در روز ?? صفر. مبارک اگر بخواهد مانند محمدرضا عمل کند اوضاع مصر بسیار بدتر از اوضاع ???? ایران میشود. چون در ایران رهبری واحد مانع بروز اختلافات جدی و امنیتی در مملکت شد. هر چند خطری مانند مجاهدین خلق مصر را تهدید نمیکند و القاعده هم به خاطر ضعیف بودن، احتمال ورودش به قضایای مصر کم است. آمریکا در مصر بیش از هرچیز، از روی کارآمدن دولتی میترسد که اسرائیل را دشمن بپندارد. این خط قرمز آمریکاست.

?. پیروی از جورج بوش پدر و ریگان:
دفاع از مبارک تا لحظه آخر. اگر اوباما مبارک را مانند دست مال کاغذی استفاده شده پرت کند بیرون، پیام مشخصی برای شاهان یمن، سعودی، اردن و حتی کویت فرستاده است. پیامی که اصلا معنای خوبی ندارد و این متحدان عمیقا استراتژیک غرب را دل آزرده خواهد کرد. پس مجبور است محترمانه هم با مبارک برخورد کند هم با مخالفان مبارک.

در این بین هم برادعی، هم بدری، هم نور و هم اخوان اعلام میکنند که دنبال دموکراسی و احقاق حق «شعب» هستند؛ دنبال ایجاد حکومت اسلامی نیستند و برادعی رسماً اعلام میکند به معاهدات امنیتی با اسرائیل پای‌بند خواهد بود. این یعنی بازگذاشتن دست اوباما برای مدیریت عاقلانه ی بحران مصر.

از آن طرف اوباما اگر بخواهد در انتقال «معنادار» ، «خشونت‌پرهیز» و «آرام» قدرت تعجیل کند صبر دوستان عبری‌اش لبریز خواهد شد و ورود دوستان عبری یعنی ورود ج.ا. و س. پ. موضع ارتش مصر هم جالب توجه است. میتواند طرف هر کسی را که میخواهد بگیرد هر چند فرمانده مایک مولن به همتای مصری اش توصیه هایی کرده است.

من احساس میکنم اوضاع به نفع هیچ کس نیست جز «برادعی» و اگر کسی مانند «بیل کلینتون» امروز سکان دار کاخ سفید بود مطمئنا بهتر از اوباما بحران را مدیریت میکرد؛ به جای آنکه با استفاده از کلمه ی Now در مورد yesterday موجبات خشم مصریها را فراهم کند.

همه اینها را گفتم که بگویم اوضاع خوشایند نیست.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط احمد عباسی از قم 89/11/18:: 1:3 صبح     |     () نظر